Wanneer je een ondernemer bent dan is het belangrijk dat je je bedrijf op een goede manier laat opvallen. Een huisstijl kiezen dat past bij jouw bedrijf is dan ook erg belangrijk. Ontdek hier wat de voordelen zijn van een goede huisstijl en waar je op moet letten. Zo zorg jij ervoor dat jouw bedrijf de juiste uitstraling krijgt.
Een huisstijl kiezen
Zoals je in de introductie al hebt kunnen lezen is het belangrijk om te weten dat een goede huisstijl heel erg bepalend is voor de uitstraling van jouw bedrijf. Het is de eerste indruk naar de klant toe. Een goed logo, mooi en opvallend kleurgebruik verteld dan ook direct waar jouw bedrijf voor staat. Het is dan ook belangrijk om een logo te kiezen dat goed bij jouw bedrijf past.
Typografie
Een belangrijk onderdeel van je huisstijl is het gekozen lettertype. De keuze van een lettertype is heel bepalend voor de huisstijl. Met een lettertype kun je uitstralen waar jouw bedrijf voor staat en in welke sector je werkzaam bent. De keuze van jouw lettertype kan een zakelijke, creatieve of persoonlijke uitstraling bieden. Een lettertype zegt dus ook indirect heel veel over jou.
Website
Naast dat je visitekaartjes en ander promotiemateriaal nodig hebt zoals flyers of relatiegeschenken, is ook de website voor jouw bedrijf van belang. Niet alleen de opbouw van jouw website is belangrijk maar ook de vindbaarheid. Hiervoor krijg je te maken met SEO om hoger in de zoekmachines, zoals Google en Yahoo, naar voren te komen.
Een website moet voldoende en relevante informatie bevatten. Het is belangrijk dat een zakelijke website makkelijk te vinden is maar ook dat de website zelf prettig werkt. Daarnaast moet een website tegenwoordig ook voor de mobiele telefoon of tablet goed te bereiken en te gebruiken zijn. Het is dan ook erg belangrijk om prioriteit te geven aan je website.
Wanneer je zelf niet thuis bent met zaken zoals SEO en webdesign is het dan ook verstandig om hier een webdesigner voor in te huren. Een webdesigner kan samen met jou bepalen wat jouw bedrijf nodig heeft en kijkt goed naar jouw wensen.
Investeren in een huisstijl
Als startende ondernemer is het vaak puzzelen met geld. Je moet voorzichtig zijn met je geldstroom en je kunt je geld maar eenmaal uitgeven. Daarom is het belangrijk dat je een goed plan maakt hoe jij jouw bedrijf wilt laten ontwikkelen. Om klanten te genereren is het niet alleen belangrijk dat je goed werk levert maar ook je visitekaartje is hierbij belangrijk.
Investeren in een goede huisstijl is daarom ook erg belangrijk. Het kan uit kostenbesparend oogpunt interessant lijken om zelf een visitekaartje, website en overig promotiemateriaal te ontwikkelen maar is dat ook rendabel? Een goede eerste indruk is namelijk het halve werk. Als je kiest voor een webdesigner dan weet je dat je kwaliteit mag terug verwachten.
Een goed bedrijfsplan is dan ook heel erg cruciaal. Houd bij het maken van je bedrijfsplan ook rekening met de Belastingdienst. Veel investeringen kun je aftrekken van je aangifte. Zo krijg je meer overzicht naar alle mogelijkheden op het gebied van investeringen.
Website onderhoud
Als je een huisstijl hebt gekozen met logo’s, visitekaartjes en website dan is het belangrijk om dit goed bij te houden. Een website moet regelmatig gevuld worden met nieuwe informatie. Misschien wijzig je je tarieven in de loop der tijd of komt er uitbreiding van dienstverlening bij? Allemaal belangrijke informatie waar de toekomstige klant van op de hoogte dient te zijn.
Ga je in zee met een webdesigner dan kan deze ook het onderhoud van jouw pagina doen. Zo zorg jij er ook voor dat alle informatie op jouw website actueel blijft.
Het stopt namelijk niet bij het opmaken van een huisstijl. Goede marketing is cruciaal.
Duidelijke communicatie
Een goede huisstijl is niet alleen belangrijk voor de uitstraling naar de buitenwereld toe. Ook de communicatie naar de buitenwereld toe moet duidelijk zijn. Gebruik dan ook voor al je communicatiekanalen (social media, nieuwsbrieven, mailings) dezelfde huisstijl. Dit zorgt voor een professionele uitstraling.
Miss Webdesign biedt kwaliteit en ervaring!
Miss Webdesign kan jouw bedrijf helpen aan de juiste huisstijl en biedt alle dienstverlening die je nodig hebt. Denk aan de grafische vormgeving maar ook het schrijven van blogberichten op jouw website, SEO optimalisatie en drukwerk. Door de jarenlange ervaring en expertise ben je verzekerd van goede kwaliteit.
Miss Webdesign biedt jou de ondersteuning, expertise en ervaring om jouw bedrijf te laten opvallen en te onderscheiden. Zo krijgt jouw bedrijf de uitstraling en aandacht die het verdient.